Subscribe to RSS

Ακμή: οι αλλαγές που πρέπει να κάνετε στη διατροφή σας

Ελάχιστοι είναι εκείνοι οι οποίοι δεν εμφάνισαν ακμή κάποια στιγμή στη ζωή τους, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της εφηβείας, αλλά και αργότερα ως ενήλικες. Η ακμή είναι ένα δερματολογικό πρόβλημα με πολυπαραγοντική φύση. Όταν παραμένει, ακόμη και μετά τη δοκιμή όλων των διαθέσιμων στο εμπόριο φαρμάκων και δερμοκαλλυντικών προϊόντων, κανείς θα πρέπει να εστιάζει και στην αλλαγή των διατροφικών του συνηθειών.

shutterstock 2278243 1024x682 Ακμή: οι αλλαγές που πρέπει να κάνετε στη διατροφή σας

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης του 2009 που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό “International Journal of Dermatology”, δεν έχει ξεκαθαριστεί η σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη σοκολάτα και την ακμή. Στο ίδιο άρθρο τονίζεται πως μια τυπική δίαιτα στις δυτικού τύπου κοινωνίες μπορεί να ευθύνεται για την εμφάνιση του προβλήματος, κυρίως μέσω της κατανάλωσης τροφών υψηλού γλυκαιμικού δείκτη και υψηλής περιεκτικότητας σε ω-6 λιπαρά οξέα.

Τα τρόφιμα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, όπως είναι οι επεξεργασμένες τροφές του εμπορίου, απορροφώνται εύκολα από το γαστρεντερικό σύστημα, αυξάνουν γρήγορα και πολύ τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί σε αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης, μιας ορμόνης που σχετίζεται με την ακμή. Οι τροφές που περιέχουν υψηλές ποσότητες ω-6 λιπαρών οξέων, όπως είναι τα αυγά, τα φυτικά έλαια και το κρέας, επάγουν την φλεγμονή. Και στις δύο περιπτώσεις, η τακτικά υψηλή κατανάλωση τέτοιων τροφίμων συμβάλλει στην υψηλή παραγωγή σμήγματος, μία κατάσταση που επιδεινώνει το πρόβλημα της ακμής.

Επιπλέον, το γάλα μπορεί να επιδεινώνει το πρόβλημα. Σύμφωνα με μελέτη του 2005 που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Journal of the American Academy of Dermatology” και βασίστηκε σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από 47 000 γυναίκες, βρήκαν μία συσχέτιση ανάμεσα στην κατανάλωση γάλακτος και την ακμή. Οι συγγραφείς θεώρησαν πως αυτή η συσχέτιση είχε να κάνει με τις ορμόνες και άλλα συστατικά του γάλακτος.

Έτσι, κάποιες διατροφικές αλλαγές που θα σας βοηθήσουν είναι οι ακόλουθες:

• Αντικαταστήστε το λευκό με ψωμί ολικής άλεσης, που είναι χαμηλότερου γλυκαιμικού δείκτη.

• Μειώστε τη συνολική κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ω-6 λιπαρών οξέων.

• Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, όπως είναι τα ψάρια, τα καρύδια και ο λιναρόσπορος.

• Αποφύγετε τα πλούσια σε λιπαρά τυριά, και δοκιμάστε γάλα από φυτικές πηγές, όπως είναι το γάλα σόγιας.

 

Κυριακού Κατερίνα

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

 

www.eatwell.gr

0 commentsback to post

Add your comment

Nickname:
E-mail:
Website:
Comment:

Άλλα άρθρακεντρική σελίδα

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες, έχει αυξημένες πιθανότητες να παχύνει, σύμφωνα με μία νέα γαλλική επιστημονική έρευνα. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή μίας ορμόνης, η οποία ελέγχει το αίσθημα κορεσμού και αντίθετα να ενισχύσει μία άλλη ορμόνη που ανοίγει την όρεξη.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

Σήμερα και κάθε χρονιά στις 17 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης, ως μέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση της υπέρτασης, της πολύ διαδεδομένης αυτής «σιωπηλής» νόσου.  Σιωπηλή διότι δεν έχει απαραίτητα συμπτώματα ενώ αποτελεί σημαντικό παράγοντα εμφάνισης σοβαρών παθήσεων. Για αυτό άλλωστε γίνεται πιο επικίνδυνη όταν δεν

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη μπορεί να μειώσει τις πνευματικές ικανότητες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες με επικεφαλής τον Δρ Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα έκαναν πειράματα με αρουραίους και διαπίστωσαν ότι η διατροφή με υπερδοσολογία

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά ψάρι, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μία νέα κινεζική έρευνα. Κατά μέσον όρο η τακτική κατανάλωση ψαριού μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και αυτό αφού προηγουμένως έχουν απομονωθεί άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, η κατανάλωση αλκοόλ και

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τα παιδιά και οι έφηβοι που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση είναι λιγότερο πιθανό να τρώνε φρούτα και λαχανικά, αλλά να καταναλώνουν σνακ όπως καραμέλες ή αναψυκτικά σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με νέα αμερικάνικη δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Διαβάστε Περισσότερα


Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Πείτε μας εσείς

Συνήθως τούτη την εποχή...

Αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

Αποκλειστικές Συνεργασίες



Επικοινωνία

Diatistrofis.gr
Κηφισίας 235 (Έναντι ΚΑΤ )Κηφισιά 14561
Tηλ/Fax: 2106230231
E-mail: info@diatistrofis.gr

Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Λίγα λόγια για εμάς

© 2011 Diatistrofis.gr All rights Reserved Web Design by SECTIONGRAPHIX