Subscribe to RSS

Φόρο στη ζάχαρη ζητούν οι επιστήμονες

Πρόταση για επιβολή φόρου στην κατανάλωση ζάχαρης ζητούν οι επιστήμονες, επειδή είναι επιβλαβής για την υγεία και εθιστική για τον οργανισμό] Η ζάχαρη θα πρέπει να φορολογηθεί με ειδικό φόρο κατανάλωσης, ανάλογο με αυτόν που ισχύει στο αλκοόλ και τον καπνό, επειδή είναι επιβλαβής για την υγεία και εθιστική για τον οργανισμό. Αυτό υποστηρίζουν Αμερικανοί επιστήμονες, σε άρθρο τους με τίτλο «Η τοξική αλήθεια για τη ζάχαρη» στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Nature, επισημαίνοντας ότι ο νέος ειδικός φόρος είναι απαραίτητος για να μειωθεί η αυξανόμενη παγκόσμια κατανάλωση της ζάχαρης και των άλλων γλυκαντικών ουσιών.

 

 

Sugar cubes Φόρο στη ζάχαρη ζητούν οι επιστήμονες

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας – Σαν Φρανσίσκο, με επικεφαλής τον καθηγητή παιδιατρικής Ρόμπερτ Λάστιγκ, έναν από τους κορυφαίους ειδικούς σε θέματα παιδικής παχυσαρκίας, σύμφωνα με το BBC και τη Γκάρντιαν, ζητούν να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές στην ακολουθούμενη δημόσια πολιτική σχετικά με τη ζάχαρη. Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα προβλήματα που δημιουργούνται από την υπερβολική κατανάλωση της ζάχαρης, η οποία έχει τριπλασιαστεί διεθνώς κατά τα τελευταία 50 χρόνια, με αποτέλεσμα την επιδείνωση της παχυσαρκίας, της υψηλής αρτηριακής πίεσης, της χοληστερόλης, του διαβήτη και του λεγόμενου μεταβολικού συνδρόμου. Προκαταρκτικές μελέτες έχουν επίσης συσχετίσει τη μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης με τον καρκίνο, την πρόωρη γήρανση και την εγκεφαλική άνοια.

Η ζάχαρη θεωρείται εξίσου τοξική για το ήπαρ όπως το αλκοόλ. «Ένας αυξανόμενος αριθμός επιστημονικών στοιχείων δείχνει ότι η φρουκτόζη μπορεί να πυροδοτήσει διαδικασίες που οδηγούν στην τοξικότητα του ήπατος και σε μια σειρά από άλλες χρόνιες παθήσεις. Λίγη (ζάχαρη) δεν είναι πρόβλημα, αλλά πολλή σκοτώνει με αργό τρόπο», υπογραμμίζουν οι επιστήμονες, οι οποίοι ακόμα επισημαίνουν ότι σήμερα στον πλανήτη μας υπάρχουν 30% περισσότεροι παχύσαρκοι άνθρωποι σε σχέση με τους υποσιτισμένους.

Αρκετές χώρες έχουν ήδη επιβάλει φόρους στις ανθυγιεινές τροφές, όπως, για παράδειγμα, η Δανία και η Ουγγαρία που φορολογούν τα κορεσμένα λίπη, ενώ η Γαλλία έχει εγκρίνει ένα φόρο στα αναψυκτικά. Τώρα, οι Αμερικανοί επιστήμονες προτείνουν μια ανάλογη μεταχείριση για τη ζάχαρη και τα άλλα πρόσθετα γλυκαντικά, καλώντας τα κράτη να επιβάλουν φόρους, να περιορίσουν τις πωλήσεις ζαχαρωδών προϊόντων και αναψυκτικών στα σχολικά κυλικεία ή ακόμα και να απαγορεύσουν τελείως την αγορά τέτοιων τροφών και ποτών κάτω από μια ορισμένη ηλικία (προτείνονται τα 17 έτη).

Σύμφωνα με τον Λάστιγκ, η ζάχαρη «πληροί όλα τα κριτήρια για κοινωνική παρέμβαση όπως συμβαίνει με το αλκοόλ και τον καπνό», αν και, όπως είπε, οι επιστήμονες καταλαβαίνουν ότι πρέπει να δώσουν «μια δύσκολη πολιτική μάχη ενάντια στο ισχυρό λόμπι της ζάχαρης». Πρόσθεσε όμως ότι «αν υπάρξει ο απαραίτητος θόρυβος στην κοινωνία γύρω από αυτό το ζήτημα, τότε είναι δυνατές πραγματικές αλλαγές στη δημόσια πολιτική». Έφερε ως παράδειγμα τις απαγορεύσεις του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους ή τη χρήση των ζωνών ασφαλείας στα αυτοκίνητα, όπου στην αρχή υπήρχε μεγάλη αντίδραση, αλλά τελικά έγινε κατανοητή η ανάγκη αλλαγής και σήμερα όλα αυτά θεωρούνται δεδομένα. «Ήρθε η ώρα να στρέψουμε την προσοχή μας στη ζάχαρη», τόνισε.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η πολιτική περιορισμού πρέπει να αφορά την «πρόσθετη ζάχαρη» (όχι αυτή που υπάρχει με φυσική μορφή στις τροφές), η οποία ορίζεται ως οποιαδήποτε γλυκαντική ουσία περιέχει φρουκτόζη και προστίθεται σε μια τροφή κατά τη φάση της επεξεργασίας της. Αφορά επίσης τη σακχαρόζη, που αποτελεί μίγμα φρουκτόζης και γλυκόζης.

Οι επιστήμονες αναφέρουν επίσης ότι, από εξελικτική άποψη, οι πρόγονοί μας κατανάλωναν ζάχαρη μόνο για μερικούς μήνες του χρόνου, όταν έτρωγαν εποχικά φρούτα με σάκχαρα ή μέλι. Όμως χάρη στις δυνατότητες του σύγχρονου πολιτισμού και στις επεξεργασμένες τροφές, η ζάχαρη είναι πια διαθέσιμη στους ανθρώπους κάθε στιγμή του χρόνου. «Η Φύση έκανε τη ζάχαρη δύσκολη στην απόκτησή της, ενώ ο άνθρωπος την έκανε εύκολη», γράφουν χαρακτηριστικά.

Για τον αντίλογο πάντως, δεν λείπουν και οι επιστήμονες που δεν έχουν ακόμα πειστεί για την τοξική επίδραση της ζάχαρης στο σώμα, όσο υψηλά κι αν είναι τα τρέχοντα επίπεδα κατανάλωσής της. Από την άλλη, ορισμένοι οικονομολόγοι αμφιβάλλουν κατά πόσο ένας φόρος κατανάλωσης (στα τελικά προϊόντα) όντως θα περιόριζε την κατανάλωση ζάχαρης αποτελεσματικά.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

 

www.ygeiaonline.gr

0 commentsback to post

Add your comment

Nickname:
E-mail:
Website:
Comment:

Άλλα άρθρακεντρική σελίδα

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες, έχει αυξημένες πιθανότητες να παχύνει, σύμφωνα με μία νέα γαλλική επιστημονική έρευνα. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή μίας ορμόνης, η οποία ελέγχει το αίσθημα κορεσμού και αντίθετα να ενισχύσει μία άλλη ορμόνη που ανοίγει την όρεξη.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη μπορεί να μειώσει τις πνευματικές ικανότητες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες με επικεφαλής τον Δρ Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα έκαναν πειράματα με αρουραίους και διαπίστωσαν ότι η διατροφή με υπερδοσολογία

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά ψάρι, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μία νέα κινεζική έρευνα. Κατά μέσον όρο η τακτική κατανάλωση ψαριού μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και αυτό αφού προηγουμένως έχουν απομονωθεί άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, η κατανάλωση αλκοόλ και

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τα παιδιά και οι έφηβοι που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση είναι λιγότερο πιθανό να τρώνε φρούτα και λαχανικά, αλλά να καταναλώνουν σνακ όπως καραμέλες ή αναψυκτικά σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με νέα αμερικάνικη δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Πρωτεΐνη-«θερμοστάτης» καίει τα παχάκια

Πρωτεΐνη-«θερμοστάτης» καίει τα παχάκια

Η μετατροπή του καφέ λίπους σε έναν «φούρνο» που καίει τα αντιαισθητικά παχάκια θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν νέο τρόπο αποτελεσματικής απώλειας βάρους, υποστηρίζουν βρετανοί επιστήμονες. Τα ενδιαφέροντα ευρήματα έρχονται από ειδικούς του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ οι οποίοι πραγματοποίησαν πειράματα σε ποντίκια. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι ο «θερμοστάτης» του οργανισμού που λειτουργεί με στόχο την

Διαβάστε Περισσότερα


Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Πείτε μας εσείς

Συνήθως τούτη την εποχή...

Αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

Αποκλειστικές Συνεργασίες



Επικοινωνία

Diatistrofis.gr
Κηφισίας 235 (Έναντι ΚΑΤ )Κηφισιά 14561
Tηλ/Fax: 2106230231
E-mail: info@diatistrofis.gr

Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Λίγα λόγια για εμάς

© 2011 Diatistrofis.gr All rights Reserved Web Design by SECTIONGRAPHIX