Subscribe to RSS

Όσοι τρώνε λιγότερο συχνά μέσα στη μέρα, γίνονται ευκολότερα υπέρβαροι

Οι άνθρωποι με παραπανίσια κιλά τρώνε γενικά λιγότερο συχνά μέσα στην μέρα σε σχέση με όσους έχουν κανονικό βάρος, παρόλα αυτά – ή εξαιτίας αυτού- προσλαμβάνουν συγκριτικά περισσότερες θερμίδες και παράλληλα, είναι λιγότερο σωματικά δραστήριοι, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η οποία συμπέρανε ότι οι άνθρωποι που τρώνε πιο συχνά, αλλά μικρότερα γεύματα, καταφέρνουν ευκολότερα να διατηρήσουν το φυσιολογικό βάρος τους ή, όταν χάνουν κιλά, δεν τα ξαναπαίρνουν.

 

obesity 7 Όσοι τρώνε λιγότερο συχνά μέσα στη μέρα, γίνονται ευκολότερα υπέρβαροι

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Τζέσικα Μπάκμαν, καθηγήτρια του τμήματος διατροφολογίας και διαιτητικής του πανεπιστημίου Μέριγουντ της Πενσιλβάνια, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό του Αμερικανικού Διαιτητικού Συλλόγου, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, επεσήμαναν ότι η νέα μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει πως οι άνθρωποι που τρώνε συχνότερα, έχουν κατά μέσο όρο μικρότερο βάρος, όμως δεν είναι σαφές γιατί αυτό συμβαίνει.

Παρά την άγνοια του σχετικού βιολογικού μηχανισμού, διαπιστώνεται σαφής σχέση ανάμεσα στον αριθμό των καθημερινών γευμάτων και στην ικανότητα του ανθρώπου να διατηρεί το βάρος του υπό έλεγχο (ακόμα και όταν έχει προηγηθεί δίαιτα απώλειας αρκετών κιλών).

Οι ερευνητές παρακολούθησαν επί ένα έτος περίπου 250 εθελοντές, που ήσαν χωρισμένοι σε δύο ομάδες: η μία περιλάμβανε άτομα υπέρβαρα και παχύσαρκα με δείκτη σωματικής μάζας (αναλογία βάρους-ύψους) άνω του 25 και η δεύτερη άτομα κανονικού βάρους με δείκτη σωματικής μάζας κάτω του 25, οι μισοί από τους οποίους είχαν χάσει τουλάχιστον 13,6 κιλά και διατηρούσαν το νέο μειωμένο βάρος τους για πάνω από μία πενταετία.

Κατά μέσο όρο, όσοι συμμετείχαν στην έρευνα και είχαν φυσιολογικό βάρος, έτρωγαν τρία γεύματα τη μέρα, καθώς και δύο σνακ, ενώ οι υπέρβαροι-παχύσαρκοι έτρωγαν τρία γεύματα και ένα σνακ. Οι άνθρωποι που είχαν χάσει πολλά κιλά στο παρελθόν και δεν τα είχαν ξαναβάλει, κατανάλωναν τις λιγότερες θερμίδες μέσα στη μέρα (περίπου 1.800), έναντι 1.900 αυτών που είχαν πάντα φυσιολογικό βάρος και άνω των 2.000 θερμίδων αυτών που ήσαν υπέρβαροι.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι το να τρώει κανείς περισσότερα σνακ, βοηθά στον έλεγχο του βάρους του, γιατί κόβει την όρεξή του. ”Όταν τρώει κανείς πιο συχνά, παύει να πεινά πολύ. Αν αντίθετα κανείς περιμένει δέκα ώρες για να ξαναφάει, τελικά καταλήγει να τρώει πολύ περισσότερο φαγητό”, είπε η Μπάκμαν.

Από την άλλη, επεσήμανε τη σημασία της σωματικής άσκησης για τον έλεγχο του βάρους. Όσοι είχαν χάσει πολλά κιλά και παρέμεναν σε φυσιολογικά πλαίσια βάρους, ήσαν και οι πιο δραστήριοι σωματικά, “καίγοντας” κατά μέσο όρο περίπου 3.000 θερμίδες την εβδομάδα, έναντι 2.000 όσων είχαν πάντα κανονικό βάρος και μόλις 800 θερμίδων όσων ήσαν υπέρβαροι. Όπως είπαν οι ερευνητές, η τακτική σωματική άσκηση και η συχνότερη κατανάλωση φαγητού (σε μικρές ποσότητες όπως ένα σνακ) βοηθά σημαντικά στην μείωση του βάρους και, στη συνέχεια, στη διατήρησή του εντός κανονικού πλαισίου.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

 

www.ygeiaonline.gr

0 commentsback to post

Add your comment

Nickname:
E-mail:
Website:
Comment:

Άλλα άρθρακεντρική σελίδα

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες, έχει αυξημένες πιθανότητες να παχύνει, σύμφωνα με μία νέα γαλλική επιστημονική έρευνα. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή μίας ορμόνης, η οποία ελέγχει το αίσθημα κορεσμού και αντίθετα να ενισχύσει μία άλλη ορμόνη που ανοίγει την όρεξη.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη μπορεί να μειώσει τις πνευματικές ικανότητες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες με επικεφαλής τον Δρ Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα έκαναν πειράματα με αρουραίους και διαπίστωσαν ότι η διατροφή με υπερδοσολογία

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά ψάρι, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μία νέα κινεζική έρευνα. Κατά μέσον όρο η τακτική κατανάλωση ψαριού μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και αυτό αφού προηγουμένως έχουν απομονωθεί άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, η κατανάλωση αλκοόλ και

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τα παιδιά και οι έφηβοι που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση είναι λιγότερο πιθανό να τρώνε φρούτα και λαχανικά, αλλά να καταναλώνουν σνακ όπως καραμέλες ή αναψυκτικά σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με νέα αμερικάνικη δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Πρωτεΐνη-«θερμοστάτης» καίει τα παχάκια

Πρωτεΐνη-«θερμοστάτης» καίει τα παχάκια

Η μετατροπή του καφέ λίπους σε έναν «φούρνο» που καίει τα αντιαισθητικά παχάκια θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν νέο τρόπο αποτελεσματικής απώλειας βάρους, υποστηρίζουν βρετανοί επιστήμονες. Τα ενδιαφέροντα ευρήματα έρχονται από ειδικούς του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ οι οποίοι πραγματοποίησαν πειράματα σε ποντίκια. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι ο «θερμοστάτης» του οργανισμού που λειτουργεί με στόχο την

Διαβάστε Περισσότερα


Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Πείτε μας εσείς

Συνήθως τούτη την εποχή...

Αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

Αποκλειστικές Συνεργασίες



Επικοινωνία

Diatistrofis.gr
Κηφισίας 235 (Έναντι ΚΑΤ )Κηφισιά 14561
Tηλ/Fax: 2106230231
E-mail: info@diatistrofis.gr

Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Λίγα λόγια για εμάς

© 2011 Diatistrofis.gr All rights Reserved Web Design by SECTIONGRAPHIX