Subscribe to RSS

Το κολύμπι αποδεδειγμένα ρίχνει την πίεση στους ηλικιωμένους

Οι μεσήλικες και οι ηλικιωμένοι, άνδρες και γυναίκες, που αρχίζουν να κολυμπούν στην πισίνα, ωφελούνται γιατί πέφτει η πίεση του αίματός τους, πράγμα καλό για την υπέρταση και την καρδιά τους γενικότερα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που διαπίστωσε ότι το κολύμπι είναι ανώτερο ακόμα και από τις ειδικές ασκήσεις χαλάρωσης, όσον αφορά την πτώση της πίεσης.

 

 

swimming 1024x683 Το κολύμπι αποδεδειγμένα ρίχνει την πίεση στους ηλικιωμένους

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ιαπωνικής καταγωγής Χιροφούμι Τανάκα του πανεπιστημίου του Τέξας (Όστιν), που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό «American Journal of Cardiology», σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, μελέτησαν 43 άτομα με μέση ηλικία 60 ετών και βρήκαν ότι όσα άρχισαν να κολυμπούν έως 45 λεπτά επί τρεις έως τέσσερις φορές την εβδομάδα, εμφάνισαν χαμηλότερη συστολική πίεση (το πάνω όριο).

Κατά μέσο όρο οι κολυμβητές, πριν ξεκινήσουν το κολύμπι, είχαν πίεση 131 mm Hg, ενώ μετά από τρεις μήνες κολύμπι αυτή είχε πέσει στο 122. Το ίδιο όφελος όμως δεν παρατηρήθηκε στο ίδιο χρονικό διάστημα σε όσους εναλλακτικά έκαναν ασκήσεις χαλάρωσης.

Η φυσιολογική πίεση (συστολική-διαστολική) κινείται σε ένα εύρος 120 – 80 mm Hg. Μετρήσεις 140 – 90 ή μεγαλύτερες θεωρούνται υψηλή πίεση ή υπέρταση. Το ήπιο κολύμπι συστήνεται στα άτομα τρίτης ηλικίας, επειδή κάνει καλό στις αρθρώσεις τους και γενικότερα γυμνάζει ολοκληρωμένα το σώμα. Μετά το περπάτημα, το κολύμπι θεωρείται διεθνώς η δεύτερη πιο δημοφιλής άσκηση μεταξύ των ηλικιωμένων. Προηγούμενες μελέτες έχουν συμπεράνει ότι το κολύμπι είναι εξίσου ασφαλές με το περπάτημα και το ποδήλατο.

Η νέα μελέτη είναι η πρώτη που διαπιστώνει σαφώς ότι το κολύμπι ωφελεί τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων των ηλικιωμένων και ρίχνει την υψηλή πίεση. Οι ερευνητές, με την βοήθεια υπερήχων, μέτρησαν πόσο καλά έρρεε το αίμα στα αγγεία των εθελοντών και διαπίστωσε βελτίωση στην ομάδα των κολυμβητών, αλλά όχι σε αυτούς που έκαναν ασκήσεις χαλάρωσης.

Όπως είπε ο Τανάκα, από τη στιγμή που κάποιος μεσήλικας ή ηλικιωμένος έχει την άδεια του γιατρού να ασκείται ήπια, το κολύμπι θα πρέπει να είναι μία από τις επιλογές του. Το κολύμπι στη θάλασσα, ιδίως παλαιότερα, θεωρείτο ότι κρύβει κινδύνους, επειδή το κρύο νερό μπορεί να επιφέρει αλλαγές στο κυκλοφορικό σύστημα. Όμως αυτό δεν ισχύει σε μια πισίνα, όπου το νερό είναι θερμαινόμενο.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

 

www.ygeiaonline.gr

0 commentsback to post

Add your comment

Nickname:
E-mail:
Website:
Comment:

Άλλα άρθρακεντρική σελίδα

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες, έχει αυξημένες πιθανότητες να παχύνει, σύμφωνα με μία νέα γαλλική επιστημονική έρευνα. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή μίας ορμόνης, η οποία ελέγχει το αίσθημα κορεσμού και αντίθετα να ενισχύσει μία άλλη ορμόνη που ανοίγει την όρεξη.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

Σήμερα και κάθε χρονιά στις 17 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης, ως μέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση της υπέρτασης, της πολύ διαδεδομένης αυτής «σιωπηλής» νόσου.  Σιωπηλή διότι δεν έχει απαραίτητα συμπτώματα ενώ αποτελεί σημαντικό παράγοντα εμφάνισης σοβαρών παθήσεων. Για αυτό άλλωστε γίνεται πιο επικίνδυνη όταν δεν

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη μπορεί να μειώσει τις πνευματικές ικανότητες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες με επικεφαλής τον Δρ Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα έκαναν πειράματα με αρουραίους και διαπίστωσαν ότι η διατροφή με υπερδοσολογία

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά ψάρι, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μία νέα κινεζική έρευνα. Κατά μέσον όρο η τακτική κατανάλωση ψαριού μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και αυτό αφού προηγουμένως έχουν απομονωθεί άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, η κατανάλωση αλκοόλ και

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τα παιδιά και οι έφηβοι που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση είναι λιγότερο πιθανό να τρώνε φρούτα και λαχανικά, αλλά να καταναλώνουν σνακ όπως καραμέλες ή αναψυκτικά σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με νέα αμερικάνικη δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Διαβάστε Περισσότερα


Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Πείτε μας εσείς

Συνήθως τούτη την εποχή...

Αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

Αποκλειστικές Συνεργασίες



Επικοινωνία

Diatistrofis.gr
Κηφισίας 235 (Έναντι ΚΑΤ )Κηφισιά 14561
Tηλ/Fax: 2106230231
E-mail: info@diatistrofis.gr

Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Λίγα λόγια για εμάς

© 2011 Diatistrofis.gr All rights Reserved Web Design by SECTIONGRAPHIX