Όταν ψωνίζει κανείς με άδειο στομάχι, τότε έχει την τάση να αγοράζει περισσότερα πράγματα – και αυτόν δεν αφορά μόνο τα φαγώσιμα, αλλά και άλλα είδη. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που έκανε τα σχετικά πειράματα.

supermarket720

Η μελέτη δείχνει ότι οι άνθρωποι δαπανούν περισσότερα χρήματα, όταν είναι πεινασμένοι (εννοείται όταν δεν είναι φτωχοί, αλλά έχουν τα χρήματα για να κάνουν αγορές). Επιβεβαιώνεται έτσι προηγούμενη έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι άνθρωποι κάνουν μεγαλύτερο λογαριασμό σε βρώσιμα είδη στο σούπερ μάρκετ, όταν αισθάνονται πείνα. Η νέα έρευνα δείχνει ότι αυτό συμβαίνει γενικότερα και με τα προϊόντα που δεν τρώγονται.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Άλισον Τζινγκ Σου του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στα «Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών» (PNAS) των ΗΠΑ, σύμφωνα με το “New Scientist”, πραγματοποίησαν πέντε πειράματα με ομάδες εθελοντών. Τα πειράματα έγιναν τόσο σε καταστήματα, όσο και στο εργαστήριο.

Η έρευνα κατέληξε στη διαπίστωση ότι όσο περισσότερο πεινάει ένας καταναλωτής, τόσο του ανοίγει η όρεξη για ψώνια. Έτσι, κάποιος με άδειο στομάχι δαπανά έως 64% περισσότερα χρήματα από ότι κάποιος χορτασμένος.

Πού οφείλεται αυτό; Σύμφωνα με τους επιστήμονες, όταν πεινάμε, το στομάχι μας εκκρίνει την ορμόνη γρελίνη, που επιδρά στον εγκέφαλο με τρόπο τέτοιο, ώστε όχι μόνο να θέλουμε να καταναλώσουμε θερμίδες (δηλαδή να φάμε), αλλά επίσης να αποκτήσουμε και να απολαύσουμε μεγαλύτερες ποσότητες από ότι βλέπουμε γύρω μας.

Όπως είπε η Σου, καλό θα είναι κανείς να έχει φάει καλά προτού πάει για ψώνια – αν δεν θέλει να αγοράζει περιττά πράγματα, για τα οποία θα μετανιώσει εκ των υστέρων.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline