Subscribe to RSS

H άσκηση καταπολεμά την επίδραση του “γονιδίου της παχυσαρκίας”!

Η τακτική άσκηση μπορεί να περιορίσει τη γενετική προδιάθεση που έχει ένα άτομο ως προς την ανάπτυξη υπέρβαρου και παχυσαρκίας. Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με τα αποτελέσματα μίας μελέτης που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιστημονική επιθεώρηση “ PLoS Medicine” τα άτομα που ήταν φυσικά δραστήρια και διέθεταν τον πολυμορφισμό του γονιδίου FTO που σχετίζεται με το υπέρβαρο ή την παχυσαρκία, είχαν 27% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν κάποια από τις δύο καταστάσεις, σε σχέση με άλλα που ήταν φυσικά αδρανή. Το γονίδιο FTO έχει συσχετισθεί από παρελθοντικές έρευνες με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας.

 

Obesity Diet and Exercise H άσκηση καταπολεμά την επίδραση του “γονιδίου της παχυσαρκίας”!

Για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης οι ερευνητές ανέλυσαν τα στοιχεία 200.000 ενήλικων από 45 συνολικά ερευνητικές εργασίες σχετικά με την επίδραση της φυσικής δραστηριότητας στην έκφραση του γονιδίου FTO. Τα τρία τέταρτα του υπό μελέτη πληθυσμού επιδίδονταν σε κάποια μορφή φυσικής δραστηριότητας –περπάτημα με το σκύλο, κηπουρική, δουλειές του σπιτιού- για τουλάχιστον 30 λεπτά, πέντε φορές την εβδομάδα. Τα άτομα με τον πολυμορφισμό του γονιδίου είχαν 23% μεγαλύτερο κίνδυνο να είναι παχύσαρκα σε σχέση με εκείνα χωρίς τον πολυμορφισμό. Ανάμεσα στα άτομα με τον πολυμορφισμό, όσα ασκούνταν είχαν μόλις 22% πιθανότητα να γίνουν παχύσαρκα σε σχέση με όσα δεν ακολουθούσαν τη συγκεκριμένη συνήθεια και είχαν 30 % κίνδυνο ανάπτυξης παχυσαρκίας.

Όπως σχολιάζει και μία από τις ερευνήτριες της μελέτης Ruth Loos από το πανεπιστήμιο του Cambridge “ακόμη και τα άτομα με γενετική προδιάθεση επιδεικνύουν ευαισθησία στη φυσική δραστηριότητα” και συμπληρώνει πως τα συγκεκριμένα ευρήματα καταρρίπτουν την αντίληψη πως ότι είναι γραμμένο στα γονίδια δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί. Ο μεγάλος αριθμός των ατόμων τα στοιχεία των οποίων αναλύθηκαν στα πλαίσια της συγκεκριμένης μελέτης ισχυροποιεί σημαντικά τα αποτελέσματά της. Ωστόσο, χρειάζεται να διεξαχθούν περαιτέρω έρευνες προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο τα συγκεκριμένα οφέλη απορρέουν αποκλειστικά και μόνο από τη φυσική δραστηριότητα ή από έναν γενικότερα υγιή τρόπο ζωής.

Το μόνο το οποίο μπορούμε, λοιπόν, προς το παρόν να συστήσουμε είναι σίγουρα η περισσότερη φυσική δραστηριότητα!

 

Κατερίνα Κυριακού

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

www.eatwell.gr

ΠΗΓΗ:

Loos RJ, et al. Physical activity attenuates the influence of FTO variants on obesity risk: a meta-analysis of 218,166 adults and 19,268 children. PLoS Med. 2011 Nov;8(11):e1001116.

0 commentsback to post

Add your comment

Nickname:
E-mail:
Website:
Comment:

Άλλα άρθρακεντρική σελίδα

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες, έχει αυξημένες πιθανότητες να παχύνει, σύμφωνα με μία νέα γαλλική επιστημονική έρευνα. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή μίας ορμόνης, η οποία ελέγχει το αίσθημα κορεσμού και αντίθετα να ενισχύσει μία άλλη ορμόνη που ανοίγει την όρεξη.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

Σήμερα και κάθε χρονιά στις 17 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης, ως μέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση της υπέρτασης, της πολύ διαδεδομένης αυτής «σιωπηλής» νόσου.  Σιωπηλή διότι δεν έχει απαραίτητα συμπτώματα ενώ αποτελεί σημαντικό παράγοντα εμφάνισης σοβαρών παθήσεων. Για αυτό άλλωστε γίνεται πιο επικίνδυνη όταν δεν

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη μπορεί να μειώσει τις πνευματικές ικανότητες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες με επικεφαλής τον Δρ Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα έκαναν πειράματα με αρουραίους και διαπίστωσαν ότι η διατροφή με υπερδοσολογία

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά ψάρι, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μία νέα κινεζική έρευνα. Κατά μέσον όρο η τακτική κατανάλωση ψαριού μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και αυτό αφού προηγουμένως έχουν απομονωθεί άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, η κατανάλωση αλκοόλ και

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τα παιδιά και οι έφηβοι που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση είναι λιγότερο πιθανό να τρώνε φρούτα και λαχανικά, αλλά να καταναλώνουν σνακ όπως καραμέλες ή αναψυκτικά σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με νέα αμερικάνικη δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Διαβάστε Περισσότερα


Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Πείτε μας εσείς

Συνήθως τούτη την εποχή...

Αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

Αποκλειστικές Συνεργασίες



Επικοινωνία

Diatistrofis.gr
Κηφισίας 235 (Έναντι ΚΑΤ )Κηφισιά 14561
Tηλ/Fax: 2106230231
E-mail: info@diatistrofis.gr

Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Λίγα λόγια για εμάς

© 2011 Diatistrofis.gr All rights Reserved Web Design by SECTIONGRAPHIX