Subscribe to RSS

Τα ωμέγα-3 οξέα ενισχύουν τον εγκέφαλο

Οι ηλικιωμένοι που τρώνε τροφές χαμηλές σε λιπαρά και πλούσιες σε ορισμένες βιταμίνες και σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, αποδίδουν καλύτερα στα νοητικά τεστ σε σχέση με όσους δεν προσέχουν τη διατροφή τους, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το τι τρώμε παίζει μεγάλο ρόλο για την υγεία του νου μας, ιδίως όσο γερνάμε.

 

 

brain supplements1 1024x1024 Τα ωμέγα 3 οξέα ενισχύουν τον εγκέφαλο

Οι ερευνητές του πολιτειακού πανεπιστημίου του Όρεγκον, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή του τμήματος νευρολογίας Τζιν Μπάουμαν, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό Neurology της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, διαπίστωσαν επίσης ότι η προσεγμένη διατροφή κατά την τρίτη ηλικία επιβραδύνει τη συρρίκνωση του εγκεφάλου, που σχετίζεται με την εμφάνιση της νόσου Αλτσχάιμερ και γενικά με την άνοια.

Η μελέτη, που αφορούσε 104 άτομα με μέση ηλικία 87 ετών, έδειξε ότι όσοι ηλικιωμένοι είχαν στο αίμα τους περισσότερα ωμέγα-3 και βιταμίνες (B,C, D,E), επειδή διατρέφονταν με πολλά φρούτα, λαχανικά και ψάρια, τα κατάφερναν σαφώς καλύτερα στα νοητικά τεστ, ενώ είχαν κατά μέσο όρο μεγαλύτερο εγκέφαλο. Όσοι είχαν μεγαλύτερα επίπεδα κορεσμένων λιπαρών, επειδή είχαν συνήθεια να τρώνε τηγανητά φαγητά, «φαστ φουντ» και γενικά ανθυγιεινές τροφές, όπως γλυκά, πίτσες και μαργαρίνες, είχαν χειρότερες επιδόσεις στα τεστ και αντιμετώπιζαν μεγαλύτερο κίνδυνο για νευροεκφυλιστικές νόσους του εγκεφάλου.

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι, πέρα από το διαφορετικό μορφωτικό επίπεδο και την ηλικία, το είδος της διατροφής συνεισέφερε κατά 17% κατά μέσο όρο στο «σκορ» κάθε ηλικιωμένου στα τεστ και πολύ περισσότερο (37%) στις διαφορές του μεγέθους του εγκεφάλου, όπως έδειξαν οι σχετικές μετρήσεις του όγκου της εγκεφαλικής ουσίας με την τεχνική της μαγνητικής απεικόνισης.

Ειδικότερα, οι περισσότερες βιταμίνες στο αίμα φάνηκαν να συσχετίζονται με καλύτερη προσοχή, βελτιωμένη οπτική αντίληψη του χώρου, πιο γρήγορες γνωστικές λειτουργίες κ.α., ενώ τα περισσότερα ωμέγα-3 (που είναι άφθονα σε ψάρια όπως ο σολομός) φάνηκαν να συσχετίζονται με καλύτερες εκτελεστικές και αφαιρετικές ικανότητες (σχεδιασμός, επίλυση προβλημάτων, ευελιξία σκέψης κ.α.), καθώς επίσης με λιγότερες απώλειες εγκεφαλικής ουσίας.

Πάντως η έρευνα εστιάσθηκε σε άτομα γενικά καλής υγείας και έδειξε ότι η διατροφή μπορεί να παίξει σημαντικό προληπτικό ρόλο. Από την άλλη, προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι προχωρημένοι ασθενείς με Αλτσχάιμερ που πήραν συμπληρώματα με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, δεν βελτίωσαν την κατάστασή τους.

«Αν η εκάστοτε αρχή του Νέου Έτους σηματοδοτεί τη λήψη μιας προσωπικής απόφασης για ένα νέο ξεκίνημα στο ζήτημα της διατροφής, η νέα έρευνα δείχνει ότι ο καθένας έχει κάθε λόγο να τρώει περισσότερα φρούτα και λαχανικά», δήλωσε η ερευνήτρια Μάρετ Τράμπερ. Πάντως οι ερευνητές διευκρίνισαν ότι δεν συστήνουν στους ηλικιωμένους να αρχίσουν μόνοι τους να παίρνουν συμπληρώματα με έξτρα βιταμίνες, αντίθετα, όπως είπαν, είναι καλύτερα να προτιμούν μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

«Τα κορεσμένα λιπαρά είναι γνωστό ότι κάνουν κακό στην καρδιαγγειακή υγεία, συνεπώς είναι αναμενόμενο ότι δεν είναι καλά ούτε για τον εγκέφαλο», δήλωσε ο Μπάουμαν, ο οποίος προτίθεται να συνεχίσει την έρευνά του, μελετώντας την ίδια ομάδα ηλικιωμένων και στο μέλλον, αναλύοντας άλλες παραμέτρους όπως την κινητική ικανότητα (βάδισμα κλπ) σε σχέση με τη διατροφή.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

www.ygeiaonline.gr

0 commentsback to post

Add your comment

Nickname:
E-mail:
Website:
Comment:

Άλλα άρθρακεντρική σελίδα

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες, έχει αυξημένες πιθανότητες να παχύνει, σύμφωνα με μία νέα γαλλική επιστημονική έρευνα. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή μίας ορμόνης, η οποία ελέγχει το αίσθημα κορεσμού και αντίθετα να ενισχύσει μία άλλη ορμόνη που ανοίγει την όρεξη.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

Σήμερα και κάθε χρονιά στις 17 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης, ως μέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση της υπέρτασης, της πολύ διαδεδομένης αυτής «σιωπηλής» νόσου.  Σιωπηλή διότι δεν έχει απαραίτητα συμπτώματα ενώ αποτελεί σημαντικό παράγοντα εμφάνισης σοβαρών παθήσεων. Για αυτό άλλωστε γίνεται πιο επικίνδυνη όταν δεν

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη μπορεί να μειώσει τις πνευματικές ικανότητες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες με επικεφαλής τον Δρ Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα έκαναν πειράματα με αρουραίους και διαπίστωσαν ότι η διατροφή με υπερδοσολογία

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά ψάρι, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μία νέα κινεζική έρευνα. Κατά μέσον όρο η τακτική κατανάλωση ψαριού μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και αυτό αφού προηγουμένως έχουν απομονωθεί άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, η κατανάλωση αλκοόλ και

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τα παιδιά και οι έφηβοι που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση είναι λιγότερο πιθανό να τρώνε φρούτα και λαχανικά, αλλά να καταναλώνουν σνακ όπως καραμέλες ή αναψυκτικά σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με νέα αμερικάνικη δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Διαβάστε Περισσότερα


Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Πείτε μας εσείς

Συνήθως τούτη την εποχή...

Αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

Αποκλειστικές Συνεργασίες



Επικοινωνία

Diatistrofis.gr
Κηφισίας 235 (Έναντι ΚΑΤ )Κηφισιά 14561
Tηλ/Fax: 2106230231
E-mail: info@diatistrofis.gr

Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Λίγα λόγια για εμάς

© 2011 Diatistrofis.gr All rights Reserved Web Design by SECTIONGRAPHIX