Subscribe to RSS

Η νέα μόδα: Η δίαιτα των 2 ημερών!

Εάν έχετε προβλήμα να ακολουθήσετε μια διατροφή για περισσότερο από 1-2 ημέρες, μια νέα έρευνα υποδεικνύει ότι μπορεί να χάσετε ακόμα βάρος -και να το κρατήσετε μακριά- κάνοντας δίαιτα για 2 ημέρες μόνο! Δείτε τη νέα μόδα στη Μεγάλη Βρετανία που ήδη συζητιέται στους κύκλους των celebrities και μοντέλων:

 

71 Η νέα μόδα: Η δίαιτα των 2 ημερών!

Ερευνητές του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Νότιου Μάντσεστερ πιστεύουν ότι η προσκόλληση σε μια αυστηρή δίαιτα για δύο μόνο ημέρες της εβδομάδας, -και τρώγοντας ό, τι θέλετε για τις άλλες πέντε ημέρες-, είναι πιο αποτελεσματική από το να είστε σε συνεχή δίαιτα.

Ως μέρος της έρευνάς λοιπον συμμετειχαν 115 γυναίκες σε μία από τις τρείς δίαιτες:

Η πρώτη αφορούσε την προσκόλληση σε μόλις 650 θερμίδες την ημέρα για οποιεσδήποτε δύο ημέρες της εβδομάδας, συμπεριλαμβανομένου της αποφυγής υδατάνθράκων όπως τα ζυμαρικά, το ψωμί και οι πατάτες αλλά και όλα τα λιπαρά τρόφιμα.

Για τις άλλες πέντε ημέρες οι εξεταζόμενες μπορούσαν να τρώνε ό,τι τους άρεσε, αλλά οι ερευνητές τις ενθαρρύναν να επιμένουν σε υγιεινά τρόφιμα.

Στις γυναίκες στη δεύτερη δίαιτα αποκλείστηκαν επίσης οι υδατάνθρακες για δύο ημέρες, αλλά δεν είχαν ένα συγκεκριμένο όριο θερμίδων.

Η τρίτη ομάδα ακολούθησε μια κλασσική για την απώλεια βάρους δίαιτα που περιελάμβανε την προσκόλληση σε περίπου 1.500 θερμίδες κάθε μέρα και την αποφυγή τροφίμων πλούσιων σε λιπαρά και το αλκοόλ.

Μετά από τρεις μήνες, οι γυναίκες στη δίαιτα των 2 ημερών (και στα 2 γκρουπ) είχαν χάσει κατά μέσο όρο 4 κιλά – σχεδόν το διπλάσιο από εκείνες της κλασσικης διαιτας, που είχαν χάσει 2 κιλα.

Ο Δρ Michelle Harvie, Ιατρός στο Κέντρο Πρόληψης Καρκίνου του μαστού στο νοσοκομείο Genesis, υποστηριζει ότι φάνηκε να υπάρχει μια «μεταφορά της επιπτώσης» της διήμερης δίαιτας και στις υπόλοιπες ημέρες, πράγμα που σημαίνει ότι τα οφέλη συνεχίστηκαν ακόμα και όταν οι γυναίκες έτρωγαν κανονικά.

Επίσης φάνηκε ότι οι γυναίκες συνέχισαν να τρώνε υγιεινά – και να τρώνε λιγότερο – για τις πέντε μέρες που δεν υπήρχαν περιορισμοί.

Η δική μας άποψη:

Δεν αρκεί μονο εκείνες τις 2 ημέρες να μην τρώτε υδατάνθρακες. Το θέμα ειναι οτι πρέπει -προκειμένου να δημιουργήσουμε σε εκείνες τις 2 ημέρες το ενεργειακό έλλειμα και των υπόλοιπων ημερών-, να τραφούμε μόνο με 650 θερμίδες! Και εκεί ειναι το μυστικό της δίαιτας αυτής, κι οχι στους υδατανθρακες…Τέτοιο έλλειμα 2 ημερών καλύπτει και ένα ήπιο έλλειμα από μια ήπια δίαιτα για όλη την εβδομάδα, δεδομένου ότι συνεχίζουμε να τρεφόμαστε υγιεινά οπως λένε και οι ίδιοι οι ερευνητές.

Πρακτικά λοιπόν εκείνες τις ημέρες μπορούμε να φάμε για όλη την ημέρα ας πούμε 8-9 σπιρτόκουτα μπριζόλας….

1ον) Μειώνουμε πολύ τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού. Δεν θα έχουμε δύναμη για να βγάζουμε την ημέρα σωστά, μπορεί μεχρι και να λιποθυμήσουμε απο υπογλκαιμία, υπόταση κτλ…

2ον) Ελοχεύει σοβαρός κίνδυνος υποθρεψίας και έλλειψης ζωτικών συστατικών. Αργότερα δε αυξάνονται πολύ οι πιθανότητες για υπερφαγία

3ον) Απαιτείται εκπληκτικά λεπτομερής σχεδιασμός και ευελιξία για να ανταπεξέλθουμε σε αυτές τις 2 ημέρες…αλλιώς μπορεί να έχουμε δυσσάρεστες εκπλήξεις…μη ξεχνάτε οτι σε ένα εργαστηριακό πείραμα το περιβάλλον είναι ελεγχόμενο. Αλήθεια στην καθημερινότητα σας είναι;

4ον) Είναι πολύ αόριστες οι υπόλοιπες ημέρες…Τι σημαίνει να τρεφόμαστε υγιεινά; Αν δηλαδή προσλάβουμε 3.000 θερμίδες από υγιεινά τρόφιμα θα αδυνατίσουμε;…Άρα σίγουρα θα πρέπει να εφαρμόσουμε μετά  τακτικές-συμπεριφορές σωστής διατροφής και άσκησης…

5ον) Για 3 μήνες 4 κιλά όχι μόνο είναι λίγα, αλλά μάλλον δεν αξίζουν και τον κόπο. Θεωρητικά τα 4 κιλά ειναι πολύ εφικτα με πιο ήπιες και επιστημονικά αποδεκτές μεθόδους

6ον) Τρείς μήνες είναι ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ούτως η άλλως. Θα είμαστε άραγε τόσο τυπικοί όσο πρέπει κάθε εβδομάδα; Ή θα κάνουμε ακρότητες από υπερβολικό ζήλο (ή αφόρητη καταπίεση) και τελικά….ζημιά;

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΙΤΑΣ 2 ΗΜΕΡΩΝ

Αν παραμείνουμε στην πεποίθηση “‘όχι υδατάνθρακες”, αυτό σημαίνει πρακτικά όχι φρούτα, όχι λαχανικά, όχι όσπρια, όχι ζυμαρικά, ψωμί άλευρα, σιτηρά και δημητριακά, πατάτες ρύζι….τι απομένει λοιπόν; Κρέας, ψάρι, θαλασσινά, αυγό, τυρί, γάλα, γιαούρτι, ξηροί καρποί…

 Οπότε για 650 θερμίδες έχουμε:

1 γιαουρτι με ξηρους καρπους το πρωι, 1 μπριζολα το μεσημερι σκετη (4 σπιρτ), 1 γαλα το απογευμα και 1 αυγο το βραδυ…

Πληροί μεν τις προϋποθέσεις του εν λόγω πρωτοκόλλου αλλά..αντέχεται; Μήπως τελικά είναι βλαβερή η τακτική αυτή και για την υγεία μας αλλά και για τη μετέπειτα διατροφική συμπεριφορά μας; Μήπως η στέρηση αυτή μας οδηγήσει μετά σε ακρότητες; Κι αν το ακολουθήσουμε, θα το κάνουμε για πάντα, ή μόλις σταματήσουμε θα ξαναπαχύνουμε; Κι αν τις υπόλοιπες ημέρες δεν τρεφόμαστε υγιεινά; Εμείς θα σας αποτρέπαμε από κάτι τέτοιο, αφού η τακτική αυτή φέρει στοιχεία “ανορθόδοξης δίαιτας” και για αυτό άλλωστε είναι μόδα (και θα περάσει) στους κύκλους των μοντέλων. Αντίθετα, η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής και  ζωής (άσκηση), μεθοδευμένα  με καθημερινές, μικρές αλλά συστηματικές πρακτικές (Αλλαγή Συμπεριφοράς), εξασφαλίζει μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα αφού όταν ακολουθούμε ένα σωστό και βιώσιμο τρόπο διατροφής με τον οποιό νιώθουμε καλά, έχουμε (βάσει επίσημων θέσεων του WHO και άλλων οργανισμών) τις περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσουμε την απώλεια αυτή…Αν παρόλα αυτά είστε αποφασισμένοι/ες, θέλει ιδιαίτερα προσεκτικό σχεδιασμό και επιτήρηση από έναν ειδικό προτού το εφαρμόσετε κάτι τέτοιο! Προσοχή λοιπόν στις νέες διαιτητικές μόδες!

Δημήτριος Πέτσιος Msc

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

info@diatistrofis.gr

0 commentsback to post

Add your comment

Nickname:
E-mail:
Website:
Comment:

Άλλα άρθρακεντρική σελίδα

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες, έχει αυξημένες πιθανότητες να παχύνει, σύμφωνα με μία νέα γαλλική επιστημονική έρευνα. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή μίας ορμόνης, η οποία ελέγχει το αίσθημα κορεσμού και αντίθετα να ενισχύσει μία άλλη ορμόνη που ανοίγει την όρεξη.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

Σήμερα και κάθε χρονιά στις 17 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης, ως μέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση της υπέρτασης, της πολύ διαδεδομένης αυτής «σιωπηλής» νόσου.  Σιωπηλή διότι δεν έχει απαραίτητα συμπτώματα ενώ αποτελεί σημαντικό παράγοντα εμφάνισης σοβαρών παθήσεων. Για αυτό άλλωστε γίνεται πιο επικίνδυνη όταν δεν

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη μπορεί να μειώσει τις πνευματικές ικανότητες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες με επικεφαλής τον Δρ Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα έκαναν πειράματα με αρουραίους και διαπίστωσαν ότι η διατροφή με υπερδοσολογία

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά ψάρι, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μία νέα κινεζική έρευνα. Κατά μέσον όρο η τακτική κατανάλωση ψαριού μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και αυτό αφού προηγουμένως έχουν απομονωθεί άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, η κατανάλωση αλκοόλ και

Παχαίνω…από το θυροειδή μου!

Παχαίνω…από το θυροειδή μου!

Μια αρκετά πολύπλοκη σχέση συνδέει τη θυρεοειδική νόσο, το σωματικό βάρος και το μεταβολικό μας ρυθμό. Οι θυρεοειδικές ορμόνες ρυθμίζουν το μεταβολικό ρυθμό, σε ανθρώπους και ζώα, όπως αυτός καθορίζεται από τη μέτρηση της ποσότητας οξυγόνου που χρησιμοποιείται από το σώμα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αν η μέτρηση γίνει σε συνθήκες ηρεμίας, προκύπτει ο βασικός

Διαβάστε Περισσότερα


Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Πείτε μας εσείς

Συνήθως τούτη την εποχή...

Αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

Αποκλειστικές Συνεργασίες



Επικοινωνία

Diatistrofis.gr
Κηφισίας 235 (Έναντι ΚΑΤ )Κηφισιά 14561
Tηλ/Fax: 2106230231
E-mail: info@diatistrofis.gr

Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Λίγα λόγια για εμάς

© 2011 Diatistrofis.gr All rights Reserved Web Design by SECTIONGRAPHIX