Subscribe to RSS

Οι επιπλέον θερμίδες και η χαμηλή πρωτεΐνη είναι οι ένοχοι της αύξησης βάρους

Οι πολλές θερμίδες, όχι οι πολλές πρωτεΐνες είναι που οδηγούν σε ανθυγιεινή αύξηση βάρους που σχετίζεται με την υπερβολική κατανάλωση φαγητού, αναφέρει νέα έρευνα.

 

Fall 2011 032 1024x768 Οι επιπλέον θερμίδες και η χαμηλή πρωτεΐνη είναι οι ένοχοι της αύξησης βάρους

Σε έρευνα, 25 υγιείς συμμετέχοντες ακολούθησαν διατροφή που περιείχε διαφορετικά επίπεδα πρωτεΐνης και σχεδόν 1.000 επιπλέον θερμίδες για 8 εβδομάδες. Οι συμμετέχοντες είχαν μόλις συμπληρώσει δίαιτες σταθεροποίησης βάρους για 13 έως 25 μέρες.

Όσοι ακολουθούσαν διατροφή με χαμηλές πρωτεΐνες κέρδισαν λιγότερο βάρος σε σχέση με τις άλλες ομάδες, αλλά η ποιότητα του βάρους που κερδήθηκε ήταν χειρότερη, καθώς προήλθε από αύξηση στο λίπος του σώματος. Αντίθετα, οι διατροφές που ήταν υψηλές σε πρωτεΐνες οδήγησαν σε αλλαγές στη λεπτή σωματική μάζα και βοήθησε τους συμμετέχοντες να καίνε θερμίδες.

Η ερευνήτρια Leanne Redman, του Pennington Biomedical Research Center στο Baton Rouge, δήλωσε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερο φαγητό και πρέπει να προσέχουν τι καταναλώνουν. Πρόσθεσε ότι αν κάποιος καταναλώνει περισσότερες θερμίδες, μια διατροφή υψηλών λιπαρών, χαμηλής πρωτεΐνης, μπορεί να αυξήσει το βάρος σε χαμηλότερο ποσοστό, ενώ κερδίζει περισσότερο λίπος και χάνει περισσότερη μυϊκή μάζα.

Οι ερευνητές εξέτασαν πώς το επίπεδο των πρωτεϊνών στη διατροφή επηρέαζε τη σύνθεση του σώματος, την αύξηση βάρους και το ξόδεμα ενέργειας κάτω από αυστηρά ελεγχόμενες συνθήκες χρησιμοποιώντας λεπτές τεχνικές μέτρησης. Οι συμμετέχοντες ήταν νέοι, ηλικίας 18 έως 35 ετών.

Οι διατροφές ποίκιλαν στην ποσότητα θερμίδων που προέρχονταν από πρωτεΐνη. Η διατροφή που ήταν χαμηλή σε πρωτεΐνη είχε 5% θερμίδες από πρωτεΐνες, η διατροφή με φυσιολογικές πρωτεΐνες είχε 15% θερμίδες από πρωτεΐνη και η διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνες είχε 25% των θερμίδων ως πρωτεΐνες. Και οι 3 δίαιτες περιελάμβαναν την ίδια ποσότητα υδατανθράκων και το λίπος αποτελούσε τη διαφορά στις θερμίδες. Όλοι οι συμμετέχοντες κατανάλωναν περισσότερο φαγητό, κατά 954 θερμίδες την ημέρα.

Όλοι αύξησαν το βάρος τους την περίοδο που κατανάλωναν επιπλέον θερμίδες. Ωστόσο, άνθρωποι της χαμηλής σε πρωτεΐνες διατροφής, έχασαν 1 κιλό σε μυϊκή μάζα, ενώ όσοι ανήκαν στη φυσιολογική ή υψηλή πρωτεΐνη, κέρδισαν μυϊκή μάζα κατά το ίδιο διάστημα. Οι μυς ζυγίζουν περισσότερο από το λίπος, για αυτό κέρδισαν περισσότερο βάρος. Οι επιπλέον θερμίδες μετατράπηκαν σε λίπος στους συμμετέχοντες που ακολουθούσαν διατροφή χαμηλή σε πρωτεΐνες.

Ο Dr. David Heber, του University of California, στο Λος Άντζελες, δήλωσε ότι η κατανομή του βάρους-λεπτή μυϊκή μάζα ή λίπος- μπορεί ενδεχομένως να είναι ακόμα περισσότερο σημαντική σε σχέση με τον αριθμό που δείχνει η ζυγαριά ή τον Δείκτη Μάζας Σώματος. Πρόσθεσε ότι οι θερμίδες μετρούν. Ενθαρρύνει τη διατροφή με υψηλές πρωτεΐνες, χαμηλά λιπαρά, που είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά. Η πρωτεΐνη στην οποία αναφέρεται υπάρχει στο κοτόπουλο, τα ψάρια ωκεανού, τη γαλοπούλα, το ασπράδι αυγών και ορισμένες σκόνες πρωτεΐνης Η πρωτεΐνη βοηθά περισσότερο στον κορεσμό, εξήγησε.

 

Tα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Journal of the American Medical Association.’

 

Πηγές: ‘Journal of the American Medical Association.’

 

www.iatronet.gr

0 commentsback to post

Add your comment

Nickname:
E-mail:
Website:
Comment:

Άλλα άρθρακεντρική σελίδα

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Η έλλειψη ύπνου και το ξυπνητήρι παχαίνουν

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες, έχει αυξημένες πιθανότητες να παχύνει, σύμφωνα με μία νέα γαλλική επιστημονική έρευνα. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή μίας ορμόνης, η οποία ελέγχει το αίσθημα κορεσμού και αντίθετα να ενισχύσει μία άλλη ορμόνη που ανοίγει την όρεξη.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

17η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης

Σήμερα και κάθε χρονιά στις 17 Μαΐου έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης, ως μέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση της υπέρτασης, της πολύ διαδεδομένης αυτής «σιωπηλής» νόσου.  Σιωπηλή διότι δεν έχει απαραίτητα συμπτώματα ενώ αποτελεί σημαντικό παράγοντα εμφάνισης σοβαρών παθήσεων. Για αυτό άλλωστε γίνεται πιο επικίνδυνη όταν δεν

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Κακό στη μνήμη κάνει η υπερκατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γλυκαντικών ουσιών όπως η φρουκτόζη μπορεί να μειώσει τις πνευματικές ικανότητες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Physiology. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες με επικεφαλής τον Δρ Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα έκαναν πειράματα με αρουραίους και διαπίστωσαν ότι η διατροφή με υπερδοσολογία

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

«Ασπίδα» κατά του καρκίνου του εντέρου η κατανάλωση ψαριού

Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά ψάρι, αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μία νέα κινεζική έρευνα. Κατά μέσον όρο η τακτική κατανάλωση ψαριού μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου και αυτό αφού προηγουμένως έχουν απομονωθεί άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, η κατανάλωση αλκοόλ και

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Η τηλεόραση επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τα παιδιά και οι έφηβοι που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση είναι λιγότερο πιθανό να τρώνε φρούτα και λαχανικά, αλλά να καταναλώνουν σνακ όπως καραμέλες ή αναψυκτικά σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με νέα αμερικάνικη δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Διαβάστε Περισσότερα


Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Πείτε μας εσείς

Συνήθως τούτη την εποχή...

Αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

Αποκλειστικές Συνεργασίες



Επικοινωνία

Diatistrofis.gr
Κηφισίας 235 (Έναντι ΚΑΤ )Κηφισιά 14561
Tηλ/Fax: 2106230231
E-mail: info@diatistrofis.gr

Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε παρακάτω τα στοιχεία σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας και να μαθένετε πρώτοι όλα τα νέα δια ...της Τροφής

 

Λίγα λόγια για εμάς

© 2011 Diatistrofis.gr All rights Reserved Web Design by SECTIONGRAPHIX